dinsdag 29 januari 2013

Weer een mijlpaal 300 kWh

De mijlpaal van 300 kWh live meegemaakt
Het is even stil geweest, maar er is weer een mijlpaal gepasseerd er is inmiddels 300 kWh gemaakt.
Met 300 kWh sinds oktober dek ik bij lange niet mijn verbruik af maar het is in ieder geval iets en 100% zeker groene zonnestroom.
De laatste 100 kWh hebben lang geduurd, de laagstaande zon, de lage intensiteit en de korte dagen, zijn hiervan de oorzaak.

Sneeuw


Om de opbrengst nog wat verder naar beneden te krijgen was er ook nog wat sneeuw waardoor er twee dagen waren met 0 kWh.
De lawine gezien via Flukso.net
De stilte van de sneeuw is hier verstoord door een kleine lawine waardoor de sneeuw in een klap van de panelen kwam. In huis was dit goed te horen en online zag ik op mijn werk de productie meteen naar 400 Watt springen.

Sneeuw spiegel


De sneeuw was een mooie spiegel en hielp om de productie op de heldere dagen op te krikken, helaas heb ik er geen plaatje van gemaakt, maar door de sneeuw begint de productie vroeger, loopt sneller op en gaat langer door.

Productie met sneeuw
Een beetje laat maar ik heb toch nog een plaatje gevonden van de opbrengst met een sneeuwdek.

1 opmerking:

  1. Nog een leuk idee om je panelen sneeuw vrij te maken http://www.zonnepanelen.nl/blog/2013/02/sneeuw-op-uw-zonnepanelen-geen-probleem/

    BeantwoordenVerwijderen