maandag 4 maart 2013

400 KWh

Vandaag is pappadag en ik zit lekker aan de keukentafel met de zon op mijn rug. En nu om 8:45 is de zon al lekker warm. De panelen voelen de zon helaas ook nog op hun rug maar desondanks komt er al 50 Watt uit, als ik vandaag 3 kWh of meer maak dan ga ik door de 400 kWh heen.
Het gaat nu inderdaad hard met de kWh uren en het zal alleen maar harder gaan, bij mooi helder weer heb ik al een paar keer meer dan 1800 W binnen zijn komen. Over minder dan een maand zitten we aan 500 kWh, 600 kWh gaat nog sneller dus echt nieuws is het dan niet meer.
De berekende opbrengst en de werkelijke opbrengst komen ook netjes met elkaar overeen en dat is fijn, de panelen en de omvormer doen dus wat ze moeten doen en ik heb geen last van schaduw.

Leesvoer

Je hebt 407 GWh over wat doe je daarmee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten