dinsdag 2 oktober 2012

Bloggen in het donker


Daar zit ik dan in het donker kijken of ik mijn stroom sluipers kan vinden. In huis is alles uit nergens zit meer een stekker in alleen de draadloze telefoon, nachtlampjes, babyfoons, de vriezer, de koelkast en de centrale verwarming, dus het verbruik is nu op een het absolute minimum. Helaas slaat nu net de koelkast aan dus ik moet nu wachten tot die uit is om de absolute nullijn te vinden. Ook de kabelmodem is uit dus moet ik in editor even vast leggen wat ik aan het doen ben. Mariƫlle is niet thuis dus ik kan nu ongezellig in het donker zitten voor de wetenschap.
Om de tijd te doden even de watermeter uitgelezen kan toch niet zonder lamp, de koelkast is inmiddels uit nu weer het modem aan en kijken op flukso.net wat het verbruik was in de donkere periode. Shit komt er net iemand over de stoep waardoor de sensor lamp aangaat.
De Flukso gaat van 186 Watt naar 144 W, 144 W is toch wel wat veel voor 2 telefoons, 2 babyfoons, 1 wekkerradio, een netbook en een kabelmodem. Zou de Flukso een offset hebben tijd om naast de kWh meter te gaan zitten en de ronde tijd van de schijf te meten.
Een rondje kWh meter duurt van 20:19:33 tot 20:21:37 er zitten 375 rondjes in een kWh. Nu dus even wat hogere wiskunde een rondje is 1kWh/375=2 2/3Wh de ronde tijd was 2 minuten en 4 seconden = 124 seconden 3600/124=29,03 29,03*2 2/3= 77,4 W sluip verbruik de Flukso geeft nu 92 W aan hij zit dus 14,6 W boven de aanwijzing van de kWh meter.
Ik ga de mechanische ventilatie weer aanzetten en kijken en laat de rest uitstaan Mariƫlle zal wel mopperen als ze er achter komt dat alle stekkers er uit zijn, maar af en toe moet je een offer maken voor de wetenschap.
Vandaag 5868 Wh gemaakt en de totaal teller staat op 52 kWh, morgen zijn de voorspellingen een stuk minder voor de zonnestroom producenten, maar we krijgen wel lekker schone panelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten