zaterdag 20 oktober 2012

Toch maar even een net mailtje aan de Stedin



Naar aanleiding van de 'slimme meter brief' heb ik Stedin de onderstaande mail gestuurd;



Geachte heer de Wolf,

U vraagt mij in uw brief van 17 oktober 2012 of ik gebruik wil maken van het aanbod om een gratis digitale hoofdmeter met 4 telwerken te laten plaatsen, ik vind het fijn dat u de keus aan mij stelt en mijn antwoord is nee.
Ik ben geheel tevreden met mijn onverwoestbare Ferrarismeter en wil dit graag zo houden, ik heb in deze het recht aan mijn zijde;

  • De wijziging van de Elektriciteitswet 1998 staat bekend als 'het amendement Samsom' de artikelen 31c en 95c
  • Zij kunnen dus kiezen voor het installeren van een digitale meter of daarvan afzien. Staatscourant nr 213 van 3 november 2008
  • Hebt u een analoge meter (Ferraris-meter)? Deze Ferraris-meter loopt automatisch terug als u elektriciteit teruglevert aan het net. Dan hoeft u deze niet te vervangen. consuwijzer.nl

Met vriendelijke groet,

Henk Termeer




De brief die Stedin stuurt is redelijk intimiderend en als je niet eerder rondgekeken hebt op internet en gelezen hebt wat je rechten en plichten zijn zou je nooit meer kunnen genieten van een tegendraaiende kWh meter.
Het terug lopen ging gisteren harder dan vandaag 2136 Wh en gisteren 3623 Wh, in het zonnetje van gisteren kwam er zelfs even 1651 Watt uit de panelen en is er nu al 142 kWh zonnestroom gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten