zondag 9 september 2012

Zonnepanelen op mijn dak

mijn dak volgens http://goudopjedak.nl/
op het westen komen 18 panelen
Stroom en warmte uit zonlicht heeft al tijden mijn belangstelling maar het is er nooit van gekomen. Mijn  eerste huis was helemaal ingebouwd en 15 jaar geleden waren zonnepanelen ook nog aardig aan de prijs. Maar dit voorjaar was het raak, na een mooie dag met veel zonneschijn kwam er een kort buitje de damp kwam van het platdak. Ik zag het, mijn achterbuurman ook en we zijn in gesprek geraakt over het vol leggen van de garage's. Dat is 'nog' niet gebeurd, de buurman gaat verder met ppo  en ik met collectors.
Na een paar maanden van wikken en wegen en veel lezen heb ik de knoop door gehakt  en deze set panelen besteld bij met de zon met korting van de Windvogel en subsidie . Ik ga de verwachte opbrengst niet halen omdat ik niet naar het zuiden kijk, maar naar het westen.
Hoeveel energie we wel gaan maken weet ik nog niet precies over een jaar weten we het in ieder geval want ik ga kWh metertjes opnemen in de installatie, zodat ik kan zien wat ik lever en opneem aan mijn elektriciteit leverancier.
Maandag komen de panelen en 22 september gaan ze op het dak als het weer het toe laat. Voor die tijd gaan we de elektrische installatie in orde maken en de omvormer ophangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten