vrijdag 5 oktober 2012

Mijn installatie is aangemeld

Net de meterstanden doorgeven voor gas en elektriciteit afgelopen week de watermeter dus we zijn weer helemaal bij. Nog even gekeken wat de Nuon doet met zonnepanelen maar dat was niet zo spannend. En ik heb ook meteen de installatie door gegeven op energieleveren.nl zodat ze niet in een stuip schieten als de meter de andere kant op draait. Ik ben benieuwd of ze nog gaan proberen een slimme meter door de brievenbus te proppen. Want zolang de oude nog kan draaien komt die er in ieder geval niet in.
De argumenten op de site energieleveren.nl begrijp ik niet de eerste 'Als basis voor een juiste vergoeding' als simpele burger denk ik je neemt de meterstanden op nu en een jaar later, als het verschil positief is moet ik betalen en als het negatief is betaalt de Nuon. De tweede reden 'Voor verduurzaming van Nederland' of mijn installatie nu wel of niet bekend is groene stroom maakt hij toch wel of mag de Nuon mijn stroom bijschrijven op zijn aandeel groene stroom? Het derde argument begrijp ik ook niet 'Veiligheid voor uzelf en de monteur' ik weet echt wel dat ik panelen heb, en als een monteur komt zit er een joekel van een stikker op de groepenkast dat er een omvormer in de installatie zit. Maar wat dan nog, je schakelt de stroom er af en binnen 30 seconden denkt de omvormer dit voelt als eilandbedrijf ik ga uit.
Wie weet misschien gaan ze me het een keertje uitleggen.
Het is me vandaag ook gelukt om de tweede Flukso werkend te krijgen. Ik had de stroomtrafo om de verkeerde draad geklemd en daar viel niets te meten in ieder geval minder dan 0,5 W. Nu meet ik dus wat er uit de panelen haal en wat er het net in gaat.
Om 18:26 vond de Flukso het wel geweest en stopte hij met de registratie het lijkt er op dat er onder de 24 W niet meer wordt geregistreerd. Maar ik vind het toch wel bijzonder dat je tot 3 kwartier voor zonsondergang nog stroom uit de panelen kunt trekken. Vandaag ondanks de sombere ochtend en de volle regenmeter toch maar weer mooi 5069 Wh gemaakt. Net nog even snel alles met de hand naar pvout.org gezet morgen gaat het automatisch van Flukso naar pvout.org

Geen opmerkingen:

Een reactie posten