donderdag 11 oktober 2012

Weer een mooie dag

Vandaag was het voor de zon weer een mooie dag bijna geen wolken en dus zie je hiernaast een prachtige weergave van een bijna perfecte productiedag met een opbrengst van 7363 Wh. Het totaal staat nu op een dikke 109 kWh.

Dat het zo'n mooie dag was kun je ook zien aan de zonkracht meting van het RIVM, deze meet weliswaar uv straling maar ook hier zie je een mooie gladde curve dit is geen globale straling maar het is de beste illustratie die ik kan vinden om het verloop van de instraling van de zon te laten zien.
Op mooie zomer dag gaat de RIVM zonkracht meting veel verder omhoog tot wel 7 dat is ruim 3 keer zoveel, ik ben wel benieuwd naar de zomer of mijn rode opbrengst lijn dan ook 3 keer zo hoog wordt. 3 Keer zo hoog kan trouwens niet eens want dan zit ik boven de 3600 W en dat is de max van mijn panelen. Op intensief zonnige dagen loopt mijn installatie dan tegen een plafond van 3600 W, ik kan niet wachten op de eerste dag dat het gaat gebeuren.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten